Pořízení motorky neznamená jen bezstarostnou jízdu, ale také nutnost pravidelné a důkladné péče, aby vám vaše plechová kráska vydržela v co nejlepším stavu a brázdila s vámi silnice co nejdéle. Poradíme vám, na co se zaměřit.
Výběrem vhodných pneumatik jste pravděpodobně strávili skoro stejně času jako výběrem samotné motorky. Dobře totiž víte, že správně zvolené pneumatiky jsou základem pohodlné a bezpečné jízdy. To ale platí jen ve chvíli, kdy jsou ve stoprocentním stavu. Je proto nutné vizuálně kontrolovat jejich neporušenost, stav vzorku a vnitřní tlak. Nižší nebo vyšší nahuštění, než doporučuje výrobce, zhoršuje jízdní vlastnosti, čímž se jízda prodražuje a stává se nebezpečnější.
Pokud pneumatiky měníte, uchovávejte je v teplotách nad nulou, suchu a čistotě, než zase přijde jejich čas. A jestli se vám zdají sjeté, zkrátka je vyměňte za nové. Ušetřené peníze nestojí za problémy, které vám sjeté pneumatiky můžou způsobit.
Bez stoprocentně funkčních brzd se jezdit nedá. Aby fungovaly, jak mají, je třeba je pravidelně čistit, kontrolovat stav a těsnost brzdových hadiček i tloušťku brzdových destiček, která by neměla být nižší než 1 milimetr. Pozornost věnujte i výměně brzdové kapaliny. Ta se doporučuje provádět každé dva roky, není ale na škodu ji (nechat) vyměnit každoročně, před zahájením sezóny.
Baterii byste po úspěšné sezóně měli vyjmout a zazimovat na vhodném místě, ideálně v temnu a chladu. Několikrát za zimu ji změřte a dobijte. Než na jaře vyrazíte na první jízdu, dobijte ji na maximum a na maximu ji udržujte během celé sezóny. Jen tak vám vydrží co nejdéle.
Kromě množství paliva v nádrži a množství brzdové kapaliny je třeba sledovat i stav oleje a chladicí kapaliny. Bez problémů si ji doplníte sami vždy na začátku sezóny. Kromě optimálního množství všech kapalin je třeba dohlédnout i na to, aby nikde neunikaly. Pokud některá z kapalin ve vaší motorce uniká a nedokážete odhalit a opravit příčinu, svěřte tento úkol do rukou odborníkovi.
Zanesený vzduchový filtr často očím majitele motorky uniká a způsobuje potom vyšší spotřebu, zanáší zapalovací svíčku a snižuje výkon motoru. Náprava je jednoduchá: stačí ho vymontovat a profouknout, případně vyměnit za nový. Jednou za čas je třeba věnovat pozornost i řetězu. Ten stačí očistit, namazat a případně propnout pomocí propínacích šroubů podle pokynů výrobce.
Jestli raději jezdíte a vrtání se v motorce není vaše hobby, jednoduše navštivte jednou ročně kvalitní servis, který se postará o kompletní přípravu na další sezónu. A potřebujete-li pomoc s výběrem pneumatik, můžete se obrátit na nás.